Seria książek i filmów o Harrym Potterze to nie czasy naszego dzieciństwa. Wychowaliśmy się na innych bajkach i filmach dla dzieci/młodzieży. Jednak dzięki naszej koleżance Ewelinie zainspirowaliśmy się do zobaczenia miejsca, w którym nakręcono większość scen do serii filmów o przygodach słynnego czarodzieja. Warner Bros Studio – tutaj nagrywano Harrego Pottera. Przed wyjazdem obejrzeliśmy wszystkie części filmu, aby dobrze przygotować się na odbiór atrakcji, które na nas czekały.

STUDIO WARNER BROS POD LONDYNEM

Gdzie kręcono Harrego Pottera? W Studio Warner Bros, które znajduje się pod Londynem. Dawniej była tutaj fabryka samolotów wraz ze starym lotniskiem. Obecnie przybywają tutaj fani twórczości J.K Rowling i Harrego Pottera. Warner Bros Studio to coś w rodzaju muzeum tematycznego, w którym upamiętniono serię filmów o czarach, magii i ogromnej przyjaźni między trójką głównych bohaterów.

Warner Bros Studio, w którym kręcono Harrego Pottera znajduje się pod Londynem, a dokładnie w miejscowości Watford.

Przeczytajcie: Disneyland w Paryżu – atrakcja dla dzieci i dorosłych. Jak wygląda dzień w Disneylandzie?

ATRAKCJE I ZWIEDZANIE STUDIO WARNER BROS

Atrakcji w Warner Bros Studio jest mnóstwo, a fani Harrego Pottera nie będą chcieli tego miejsca opuścić.

Zobaczyliśmy oryginalne rekwizyty i kostiumy, które były używane do filmowych scen: podręczniki do nauki magii, różdżki, szafka zniknięć, zegar rodziny Wesleyów, stroje, peruki, peleryny bohaterów, maski goblinów i wiele więcej.

Zwiedzając Studio Warner Bros przechodzi się między innymi przez:

• Wielką Salę, w której świętowano
  • Pokoje Gryfonów i Ślizgonów
  • Gabinet Dumbledora i Umbridge
  • Dom rodziny Weasleyów – Nora
  • Zielarnię z mandragorami
  • Bank Gringotta – tutaj spotkacie złowieszczego smoka
  • Ulicę Pokątną pełną uroczych zakątków

GDZIE KRĘCONO HARREGO POTTERA LONDYN

STUDIO WARNER BROS POD LONDYNEM GDZIE KRĘCONO HARREGO POTTERA

STUDIO WARNER BROS POD LONDYNEM HOGWART

Przeczytajcie: Edynburg – atrakcje w stolicy Szkocji.

Na samym końcu podziwia się wielką makietę Hogwartu. Jest muzyka, mnóstwo dźwięków, kolorów – prawdziwe czarodziejstwo. Autentyczność tego miejsca sprawia ogromne wrażenie. Byliśmy bardzo podekscytowani przechodząc z sali do sali.

Są też atrakcje dodatkowo płatne, jak np. latanie na miotle, pociąg do Hogwartu.

Mniej więcej w połowie zwiedzania warto zrobić sobie przerwę i się posilić oraz obowiązkowo wypić kremowe piwo bezalkoholowe – przysmak młodych czarodziejów. Kubek po piwie można zachować na pamiątkę. Dostępne jedzenie jest typu fast-food.

Po posiłku zwiedziliśmy część atrakcji, które znajdują się na zewnątrz: Dom Harrego Pottera – Privet Drive, Dom rodziny Weasleyów – Nora, Zielarnia i słynny fioletowy autobus oraz most, na którym Harry, Hermiona i Ron często rozmawiali.

Po zakończonym zwiedzaniu wchodzi się na teren sklepików, w których można kupić piękne rzeczy związane z Harrym Potterem i innymi bohaterami słynnej serii książek i filmów. Najbardziej zachwyciła nas część sklepu ze słodkościami.

To był cudowny czas. Warner Bros Studio zwiedzaliśmy ok. 4 godzin.

HARRY POTTER I ZGREDEK GDZIE KRĘCONO

STUDIO WARNER BROS POD LONDYNEM

ILE KOSZTUJE BILET WSTĘPU DO WARNER BROS STUDIO?

Bilety najlepiej kupić poprzez stronę internetową wbstudiotour.co.uk. Należy pamiętać, aby rezerwacji dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem. Miejsce, w którym kręcono Harrego Pottera – Warner Bros Studio cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i bilety wstępu rozchodzą się jak świeże bułeczki. My mieliśmy szczęście odnośnie rezerwacji, gdyż nie robiliśmy tego na tzw. „ostatnią minutę” i udało nam się znaleźć jeden z ostatnich wolnych terminów na dzień, który nam odpowiadał. Jednak nie liczyłabym na takie szczęście kolejnym razem.

Koszt biletów / rok 2023 / Harry Potter Londyn:

1 osoba dorosła – 51.50 funtów

1 osoba dorosła + przewodnik audio + przewodni w wersji papierowej – 61.45 funtów

Dostępne są też bilety rodzinne.

Nie polecamy kupowania dostępu do audio przewodnika i przewodnika w formie papierowej. My kupiliśmy dla jednej osoby i w ogóle z tego nie korzystaliśmy. Jeśli czytało się książki i oglądało filmy w naszej ocenie przewodniki nie są potrzebne.

Co ważne: przed rezerwacją biletów do Warner Bros Studio sprawdźcie czy synchronizuje się to Wam z lotem do Londynu. My najpierw kupiliśmy bilety do Studio Harrego Pottera wiedząc, iż mamy dobre połączenie lotnicze w korzystnej cenie.

BANK GRINGOTA HARRY POTTER WARNER BROS STUDIO

GDZIE KRĘCONO HARREGO POTTERA

HARRY POTTER LONDYN

JAK DOJECHAĆ DO MIEJSCA, W KTÓRYM KRĘCONO HARREGO POTTERA?

Jak już wiecie Studio Warner Bros nie znajduje się w Londynie. Trzeba do miejsca docelowego dojechać. W jaki sposób zrobić to najłatwiej i najtaniej? Należy dotrzeć na stację London Euston i szybkim pociągiem przemieścić się w ok. 20 minut się do Watford Junction. Dojeżdża tam również metro – jedzie ok. 50 minut. Polecamy dokładnie sprawdzić, w jaki pociąg wsiadacie – szybszy czy w metro. My się pomyliliśmy i pojechaliśmy metrem, w drodze powrotnej wybraliśmy już szybki pociąg.

Będąc w Watford Junction należy skierować się do miejsca przystanków autobusowych, z których odjeżdżają duże oznakowane autokary do Warner Bros Studio. Przejazd jest bezpłatny. Autobusy jeżdżą co 15-20 minut. Tak samo wygląda powrót do Londynu.

Dotarcie do miejsca, w którym nagrywano Harrego Pottera jest prost i nie sprawia trudności. Pamiętajcie, iż Harry Potter nie tylko był kręcony w Studio Warner Bros. Sporo scen nagrano w przepięknej Szkocji.

STUDIO WARNER BROS ULICA POKĄTNA HARRY POTTER

STUDIO WARNER BROS LONDYN

STUDIO WARNER BROS

MIEJSCA W LONDYNIE ZWIĄZANE Z HARRYM POTTEREM / HARRY POTTER LONDYN

Prócz wizyty w Warner Bros Studio ponownie zwiedzaliśmy Londyn. Był to nasz drugi wyjazd do stolicy Anglii.

Przeczytajcie: Londyn – miejsca, które warto zobaczyć. Przewodnik.

W trakcie zwiedzania skupiliśmy się także na zobaczeniu miejsc związanych z filmami o Harrym Potterze.

LONDYN HARRY POTTER

Były to:

• Leadenhall Market, po którym Harry i Hagrid spacerowali w części pierwszej.
  • Most Milenijny zaatakowany przez śmierciożerców w szóstej części.
  • Uliczki będące inspiracją do stworzenie ulicy Pokątnej: Goodwin’s Court, Cecil Court.
  • Minalima House – kameralne muzeum/sklepik z oryginalnymi grafikami tworzonymi do Harrego Pottera.
  • King’s Cross ze słynnym peronem 9 i ¾.
  • Piccadilly Circus.

Bardzo się cieszymy, iż mogliśmy odwiedzić Studio Warner Bros, w którym kręcono Harrego Pottera. Było to niezwykłe przeżycie, które zapamiętamy na długo. Mamy nadzieję, iż kiedyś wrócimy tam z naszą chrześnicą, która jest fanką Harrego Pottera i pokażemy jej to zaczarowane miejsce.

Więcej o Anglii znajdziecie tutaj:
Anglia

Zapraszamy Was również na Instagram oraz fanpage na Facebooku

Do zobaczenia gdzieś w drodze!