Postanowiłam odświeżyć wspomnienia z jednej z dawnych podróży, kiedy to jeszcze tacy nieopierzeni, stawiający pierwsze kroki w podróżowaniu wyruszyliśmy na Teneryfę należącą do hiszpańskich Wysp Kanaryjskich.
Spędziliśmy na Teneryfie zaledwie 6 dni. Sporo zobaczyliśmy, a wizyty w jednym miejscu bardzo pożałowaliśmy. Jednak wiemy, że na Teneryfie jest jeszcze bardzo dużo do odkrycia poza utartym szlakiem. Teneryfa to wyspa oferująca wiele atrakcji i pięknych miejsc. Poniżej przedstawiamy Wam przewodnik internetowy po największych atrakcjach Teneryfy. Dowiecie się też jakiej spodziewać się pogody na Teneryfie oraz na samym końcu artykułu znajdziecie mapkę z zaznaczonymi atrakcjami, które zobaczyliśmy.

TENERYFA – PRZEWODNIK INTERNETOWY

Tenerife” w języku miejscowych oznacza „białą górę” i nic dziwnego, że akurat taka nazwa. Pico del Teide – szczyt wulkanu (najwyższa góra Hiszpanii) będący na wyspie, często jest pokryty śniegiem.

Teneryfa to wyspa bogata w różnorodną faunę i florę. W przeciwieństwie do Fuerteventury cechuje ją zupełnie inny krajobraz – dominuje roślinność i zieleń. Tutaj nie poczujemy się jak na pustyni – tak jak na Fuerteventurze lub nawet na Marsie – przeczytajcie wpis o Lanzarote.

POGODA I TEMPERATURA POWIETRZA NA TENERYFIE

Teneryfa to wyspa największa z archipelagu Wysp Kanaryjskich. Jest bardzo górzysta. Pogoda w poszczególnych częściach wyspy może się od siebie różnić, w szczególności jeśli rezydujemy na północy bądź południu Teneryfy.

PÓŁNOC WYSPY – POGODA

Na północy dominuje podzwrotnikowa roślinność, jest wilgotno i deszczowo. W tej części Teneryfy trzeba być przygotowanym na mniejszą ilość bezchmurnego nieba, mogą występować deszcze, ale i też z tego względu jest bardziej zielono, „dziko” i mniej turystycznie. Nam bardzo takie warunki odpowiadają.

POŁUDNIE WYSPY – POGODA

Południe to już raj dla urlopowiczów – jest sucho, bardzo słonecznie i górzyście. Na niebie bardzo często bywa bezchmurne, opady też są znikome. To tutaj przybywa większość osób.

Teneryfa co warto zobaczyć

ZESTAWIENIE TEMPERATURY POWIETRZA NA TENERYFIE W POSZCZEGÓLNYCH MIESIĄCACH:

Styczeń/luty/marzec: średnia temperatura: 18 stopni, opady sporadyczne, dni zazwyczaj słoneczne. W marcu jeszcze bardziej pogodnie.

Kwiecień
: temperatura wzrasta, jest ciepło i przyjemnie. W tym miesiącu na Teneryfie możemy liczyć na dużą dawkę słońca.

Maj
: możliwe pogodowe anomalie.

Czerwiec/Lipiec/Sierpień/Wrzesień
: miesiące typowo letnie. W tym czasie temperatura wynosi maksymalnie 30 stopni. Rzadkością jest wzrost do aż 39. Pozytywną stroną Wysp Kanaryjskich jest to, iż nawet w sezonie letnim nie ma tutaj męczących upałów.

Październik/Listopad
: rozpoczyna się czas jesienny na wyspie. Nadal jest przyjemnie ciepło, natomiast mogą się zdarzyć dni pochmurne, bez słońca i sporadyczny deszcz.

Grudzień
: najmniej korzystny miesiąc na podróż, gdyż w tym miesiącu występuję najwięcej dni deszczowych, a czasem nawet silne ulewy. Temperatura powietrza wynosi ok. 25 stopni.

Teneryfa jest atrakcyjna dla podróżników przez cały rok. My wybraliśmy się na Teneryfę w czasie naszej polskiej zimy i było to cudowne oderwanie się od szarego krajobrazu za oknem.

PARK NARODOWY TEIDE / WULKAN NA TENERYFIE

Przybywając pierwszy raz na Teneryfę tego miejsca zdecydowanie pominąć nie można. Park Teide jest parkiem ogromnym, gdyż jego powierzchnia wynosi 20 tysięcy hektarów. Symbolem parku jest wulkan Teide, którego ośnieżony szczyt podziwialiśmy.
Na zwiedzanie parku warto wygospodarować cały dzień, bo jest tutaj co oglądać. Ważne, aby był to dzień słoneczny. Do tego miejsca jechaliśmy bardzo malowniczą trasą.

A do wyboru będziecie mieli, aż trzy trasy i każdą piękną krajobrazowo:

• z zachodu od Santiago del Teide
  • z południa od Vilaflor – tą jechaliśmy my
  • od północy z La Orotavy

Będąc już na terenie parku można podziwiać wspaniałe formacje skalne i krajobrazy. Cały czas widząc oczywiście majestatyczny szczyt wulkanu Teide. Tego dnia, kiedy my byliśmy w Parku Narodowym Teide silnie wiało i na szczyt wulkanu wjechać nie było można. Wjeżdża się kolejką teleferico.

Fotograficzną furorę oprócz wulkanu robi skała przypominająca maczugę – Roque Cinchado. Im dalej jechaliśmy tym spotykaliśmy coraz więcej ośnieżonych miejsc. Nawet zrobiliśmy bitwę na śnieżki.  Na terenie Parku Teide znajduje się całe mnóstwo krajobrazowych punktów widokowych.

PARK NARODOWY TEIDE NA TENERYFIE

WIOSKA MASCA NA TENERYFIE I TREKKING WĄWOZEM W GÓRACH TENO

Masca na Teneryfie to niezwykle malownicze miejsce ukryte w górach, a dokładniej w górskim wąwozie. Legendy mówią, iż to właśnie w tej wiosce schronienie znajdowali piraci, ze względu na trudny dostęp do tego miejsca. Tutaj mają swój początek piesze wędrówki po górach Teno. Mieszkańcy wioski (niespełna 100) żyją głównie z turystyki.

Wynajęliśmy taksówkę, którą dotarliśmy do wioski bardzo krętą drogą (trasa wynosiła 5 kilometrów).

Następnie wyruszyliśmy na trekking wąwozem Barranco de Masca do plaży Playa de Masca ( 4,5 kilometra – czas przejścia 3-4 godziny).
Przez całą drogę towarzyszyła nam typowo kanaryjska roślinność.

W tym wąwozie straciło życie niestety sporo osób ze względu na złe przygotowanie, upadki, nie przestrzeganie zakazów i nakazów oraz alertów pogodowych. Pokonując szlak tylko w jednym momencie czułam zagrożenie, kiedy nie mogłam poradzić sobie z przejściem między skałami, a poniżej była przepaść.

Poza tym szlak jest bardzo malowniczy i cieszę się, że było dane nam go przejść.

Kiedy przejdzie się wąwóz wychodzi się na czarną i kamienistą plażę. Stąd odpływa się statkiem do portu w Los Gigantes.

Atrakcje Teneryfy wioska Masca

WAŻNA INFORMACJA: Wąwóz jest od 28.02.2018 roku zamknięty.

TENERYFA / LOS GIGANTES

Port i malutka plaża w otoczeniu monumentalnych klifów. Warto je zobaczyć. My zrobiliśmy to wracając z wąwozu Masca. Widoki na Los Gigantes niezapomniane. To było wspaniałe zakończenie dnia po intensywnym trekkingu wąwozem i wizycie w wiosce Masca.

ICOD DE LOS VINOS / PÓŁNOCNE WYBRZEŻE TENERYFY

Do tego miasteczka przyjechaliśmy po to, aby zobaczyć najstarsze i największe smocze drzewo na świecie, będące jednocześnie pomnikiem przyrody. Dracena smocza występuje na całym archipelagu Wysp Kanaryjskich, to gatunek endemiczny. Wygląda bardzo egzotycznie i przyjmuje ogromne rozmiary. A smocze drzewo w Icod de los Vinos jest najbardziej wyjątkowe.
Dracena Millenaria ma aż 17 metrów wysokości, a średnica pnia w jego najszerszym miejscu wynosi 6 metrów. Korona draceny przypomina parasol, który składa się z ponad 300 gałęzi.

Teneryfa atrakcje

Kiedy to już obfotografowałam drzewo zauważyłam, iż w pobliżu znajduje się:

MARIPOSARIO DEL DRAGO / MUZEUM MOTYLI

Kupiliśmy bilety i nagle znaleźliśmy się w jakimś bajkowym świecie. Bogata i soczyście zielona roślinność, w tle kojąca muzyka i mnóstwo kolorowych motyli latających nad głową, a nawet siadających na rękę. Coś niesamowitego! Bardzo polecamy Wam to miejsce.

Atrakcja Teneryfy Muzeum Motyli

SIAM PARK / PARK WODNY NA TENERYFIE

Jeżeli chcecie poczuć się jak w Tajlandii to warto odwiedzić słynny wodny park rozrywki w stylu tajskim Siam Park. Zjeżdżalnie, które przyprawiają mnie o zawrót głowy jak tylko na nie patrzę, rajska plaża, rwąca rzeka i inne atrakcje czekają na Was w Siam Parku.

Siam Park na Teneryfie

POBLISKA LA GOMERA

Aby dostać się na La Gomerę warto skorzystać z miejscowych zorganizowanych wycieczek. Nie lubimy takiej zorganizowanej i zaplanowanej zewnętrznie opcji zwiedzania, ale finansowo jest ona o wiele bardziej opłacalna akurat w tym przypadku.

Aby nie była to typowa wycieczka zdecydowaliśmy się na zwiedzenie wyspy jeepami. Wypłynęliśmy z portu w Los Cristianos w kierunku La Gomery.

La Gomera Wyspy Kanryjskie

CO WARTO ZOBACZYĆ NA LA GOMERZE? ATRAKCJE LA GOMERY

• Wąwóz Barranco de la Villa i plantację bananowców i innych owoców egzotycznych.
  • Park Narodowy Garajonay – nietypowy las prawie jak z filmu grozy pokryty mchem, mgłą i często występują tutaj deszcze. Drzewa są powyginane i bardzo nietypowych kształtach.
  • Góra Garajonay – najwyższy szczyt La Gomery.
  • San Sebastian de La Gomera – stolica wyspy.
  • Malownicze punkty widokowe.

MAPA ATRAKCJI TENERYFY

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Wybierając się do Parku Narodowego Teide (szczególnie, jeżeli chcecie wchodzić na Teide) pamiętajcie, aby zabrać ze sobą kurtkę lub sweter, czapkę, wodę, jedzenie oraz krem z filtrem.

Na Teide można wjechać kolejką teleferico, jeżeli warunki pogodowe na to pozwalają i jeżeli ma się odpowiednie pozwolenie, które należy załatwić wcześniej.

Trekkingi po Teneryfie – pamiętajcie o dobrym przygotowaniu fizycznym i odpowiednim obuwiu, woda, jedzenie i krem z filtrem są obowiązkowe.

Aby dokładnie zwiedzić Teneryfę warto wynająć samochód z wielu dostępnych wypożyczalni na wyspie, a na La Gomerę popłynąć korzystając ze zorganizowanej wycieczki.

Aby zobaczyć drzewo Dracena Millenaria z bliska trzeba zapłacić za wstęp do Parque del Drago.

Nie polecamy Wam wizyty w słynnym Loro Parku, w którym możecie obejrzeć pokazy sztuczek delfinów, orek i innych zwierząt. Mimo, że właściciele parku szczycą się troską o zagrożone gatunki to doniesienia z tego miejsca o orce, która popełniła samobójstwo i innych incydentach z udziałem zwierząt sprawiły, iż bardzo żałujemy że w tym miejscu byliśmy. Myślę, że lepiej pieniądze i czas przeznaczyć na inne atrakcje Teneryfy.

Miejsc i atrakcji, które warto zobaczyć na Teneryfie jest bardzo dużo. Wiemy, że do wielu nie dotarliśmy. Teneryfa mimo, że jest najbardziej komercyjną wyspą z wszystkich Wysp Kanaryjskich, poza sezonem może chwytać za serce miłośników przyrody, wulkanów, wzburzonego morza, tajemniczych zatoczek. Na Wyspach Kanaryjskich zawsze czujemy się jak odkrywcy, gdyż każda z nich co innego oferuje. Serce zostawiliśmy na Fuerteventurze, ale wspomnienia z Teneryfy również przechowujemy w zakamarkach naszych serc.

A Wy które wyspy z archipelagu Kanarów już odwiedziliście? Czy polecacie inne miejsca i atrakcje, które warto zobaczyć na Teneryfie? Które atrakcje Teneryfy najbardziej Wam się podobają?

Więcej o Hiszpanii znajdziecie tutaj:
Hiszpania

Zapraszamy Was również na Instagram oraz fanpage na Facebooku

Do zobaczenia gdzieś w drodze!